პროექტის სახელწოდება: ილია ჭავჭავაძე ერის სულიერი
მამა
პროექტის იდეა / თემა: მოსწავლეთა ცოდნის განმტკიცება
ილია ჭავჭავაძის ცხოვრებისა და მოღვაწეობის შესახებ.
პროექტის აქტუალობა: ამ სასწავლო პროექტზე მუშაობა განავითარებს
მოსწავლეთა ინტერესს ილიას პიროვნებისა შემოქმედებისადმი.
მოსწავლეებს განუმტკიცებს ცოდნას და გააღრმავებს მათ
წარმოდგენას პოეტის მსოფლმხედველობაზე, მის
ზნეობრივ ღირებულებებზე.
მოსწავლეები მოიკვლევენ სასურველ მასალებს მწერლის პირად
ცხოვრებაზე, მის დამსახურებაზე ერის წინაშე.
პროექტის მიზნები:
·
მოსწავლეებს განუვითარდებათ კვლევისა და ანალიზის უნარები.
·
ჩამოუყალიბდებათსიტყვაკაზმული მწერლობის, კერძოდ ილიას
შემოქმედებისადმი სიყვარული.
·
გაიაზრებენ და დააფასებენ ილიას ღვაწლს ერის წინაშე.
მოსწავლის ასაკი:12-13
წელი
ვადები / ხანგრძლივობა:1
თვე
მოსალოდნელი შედეგები, პროდუქტი, რაც შეიძლება შეიქმნას:
·
მოსწავლეები შეიძენენ კვლევის უნარ ჩვევებს.
·
ისწავლიან ჯგუფურ მუშაობას.
·
ურთიერთთანამშრომლობას.
·
გაიუმჯობესებენ კომუნიკაციას, ახალი ინფორმაციის მოძიების
და გამოყენების უნარს.
·
მოძიებულ მასალას განათავსებენ ბლოგზე.
პროდუქტისათვის
საჭირო ძიროთადი რესურსები:
ილიას ნაწარმოებები,
პუბლიცისტური წერილები, კომპიუტერი.
პროექტის მსვლელობა:
·
მოსწავლეები ირცევენ სასურველ თემას.
·
თემის არჩევის შემდეგ ხდება ჯგუფების დაკომპლექტება
და კონკრეტული დავალებების გადანაწილება.
პირველი აქტივობა:
ილიას ბიოგრაფიის მოძიება და შეგროვება.
მეორე აქტივობა: მწერლის
ფოტოსურათების მოძიება და შეგროვება.
მესამე აქტივობა:
ილიას შემოქმედების მიმოხილვა.
მეოთხე აქტივობა:
მხატვრული კითხვის საღამოს მომზადება და ჩატარება.
მეხუთე აქტივობა:
ექსკურსიის ორგანიზება საგურამოში ილიას სახლ- მუზეუმში.
მეექვსე აქტივობა:
პროექტის პრეზენტაცია.
საგნებთან / საგნობრივ
ჯგუფებთან, სასწავლო გეგმასთან კავშირი.
ქართული VI. 1.მოსწავლეს აქვს
ინფორმაციის მიღებისა გადაცემისათვის აუცილებელი უნარ-ჩვევები.
შედეგი თვალსაჩინოა,
თუ მოსწავლე:
·
საუბრობს ნათლად და გარკვევით.
·
პრეზენტაციისას გააზრებულად იყენებს შესაბამის არავერბალურ საშუალებებს.
ქართულიVI.4.მოსწავლეს შეუძლიადისკუსიაში
მონაწილეობისას ჯგუფური და ინდივიდუალუირისტრატეგიების ეფექტურად გამოყენება.
შედეგი თვალსაჩიონოა,
თუ მოსწავლე:
·
ინდივიდუალურად ან თანამოაზრეებტან ერტად მონაწილეობს
დისკუსიაში.
·
ჯგუფთან ერთად შეიმუშავებს, წარმოადგენს და სათანადო
არგუმენტებით იცავს საერთო პოზიციას.
ქართული VI.8.მოსწავლეს შეუძლია
კითხვის მიზნის შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება.
შედეგი თვალსაჩინოა,
თუ მოსწავლე:
·
წაკითხვამდე გაიაზრებს ტექსტის შინაარს.
·
ინტონაციით გამოხატავს ტექსტში ასახულ ემოციებს.
ქართული VI.9 მოსწავლეს შეუძლია
სხვადასხვა სახის მხატვრული და არამხატვრული ტექსტის წაკითხვა და გაგება-გაანალიზება.
შედეგი თვალსაჩინოა,
თუ მოსწავლე:
·
ამოიცნობს ტექსტის საკომუნიკაციო სიტუაციას( მიზანს,
ავტორს, ადრესატს)
·
ამოიცნობს ერთმანეთთან აკავშირებს ტექსტში არსებულ სხვადასხვა
ინფორმაციას.
აქტივობა მეშვიდე:შეფასება
პროექტისა და ჯგუფური მუშაობისა:
N
|
კრიტერიუმები
|
კარგი
|
საშუალო
|
სუსტი
|
1.
|
პრობლემა რამდენად აქტუალური და დასაბუთებულია.
|
|
|
|
2.
|
მიზანი რამდენად კონკრეტული და მიღწევადია.
|
|
|
|
3.
|
განხორციელების გზები რამდენად უზრუნველყოფს მიზნის მიღწევას. რამდენად
რელურია ვადები. ფუნქციები განაწილდა თუ არა ჯგუფის წევრებს შორის.
|
|
|
|
4.
|
შედეგის მიღწავა რამდენად რეალურია და შეესაბამება თუ არა მიზანს.
|
|
|
|
5.
|
რესურსები არის თუ არა ზუსტად განსაზღვრული განსახორციელებელი საქმიანობისთვის.
|
|
|
|
პროექტის ხელმძღვანელი:
ლია ყაჭეიშვილი
ხელმძღვანლის
ელ. ფოსტა:
kacheishvililia@gmail.com
No comments:
Post a Comment